U listopadu 2020. Google Analytics 4 najavljen je kao Googleova nova zadana platforma za analitiku posjetitelja na web stranici.


Povijest Google Analyticsa

6 ključnih godina - GA4

Google Analytics – alat usmjeren na posao i budućnost

Kao što je već spomenuto, u listopadu 2020. je ovaj alat najavljen kao Googleova nova zadana analitička platforma za web stranice.

Objavljen je s nepotpunim skupom značajki u usporedbi s Universal Analyticsom, ali ga brzo sustiže zbog stalnih ažuriranja.

 

Zašto Google Analytics 4?

Razlike između Universal Analytics i Google Analytics 4

Ključne komponente uključuju:

  1. Praćenje na temelju događaja: Universal Analytics temelji se na sesiji, dok se Google Analytics 4 temelji na događaju. Drugim riječima, mogućnost praćenja događaja kao što su klikovi na gumbe, reprodukcije videozapisa i još mnogo toga ugrađena je u Google Analytics 4, dok to zahtijeva napredne postavke u Universal Analytics-u. To proizlazi iz premise da prikazi stranica nisu jedina važna metrika.
  2. Praćenje više uređaja: Universal Analytics je izgrađen oko web prometa na stolnim računalima, dok Google Analytics 4 tvrtkama daje uvid u putovanja korisnika na svim njihovim web stranicama i u aplikacijama.
  3. Strojno učenje: Google Analytics 4 koristi tehnologiju strojnog učenja za dijeljenje uvida i predviđanja.
  4. Privatnost: Universal Analytics podaci uvelike se oslanjaju na kolačiće, Google Analytics 4 ne.

Koja su poboljšanja privatnosti napravljena?

Google Analytics 4 dolazi sa skupom novih značajki usmjerenih na privatnost za označavanje okvira GDPR-a, uključujući:

GA4 NOVI SKUP ZNACAJKI

Dok se Universal Analytics usredotočio na davanje više i manje vrijednih podataka kao početne točke, ideja s Google Analytics 4 je da se definira što je to što je značajno za Vaše poslovanje te istovremeno se ne troši toliko vremena prikupljajući stvari koje se nikada neće koristiti.
Budući da postoji upravo taj fokus, postavljanje analitike postaje poslovno razmatranje, a ne samo još jedan tehnički IT projekt. Stoga također zahtijeva promjenu mišljenja u odnosu na komercijalniji pristup podacima.

Uz Google Analytics 4, analitika govori o tome kako digitalne aktivnosti podržavaju poslovnu strategiju, a ne o tome koliko je posjetitelja posjetilo web mjesto.

Ali to ne prestaje samo s time da dobijemo priliku izmjeriti tu vezu na još jednoj nadzornoj ploči. Jedna od najuzbudljivijih poslovnih prilika u Google Analytics 4 odnosi se na mogućnost izravnog povezivanja Google Analyticsa s drugim sustavima, tako da automatski komunicira s drugim sustavima kako bi se ažurirali izravno na temelju ponašanja posjetitelja na web-mjestu ili u aplikaciji. To može biti postavljanje u segmente, personalizacija poruka ili ažuriranje CRM sustava prema potrebama i željama.

Ranije ove godine Google je najavio kako će od 1. srpnja 2023. Universal Analytics prestati s prikupljanjem podataka te će se ti podaci moći vidjeti samo u novom sučelju, odnosno u Google Analytics 4.