U listopadu 2020. Google Analytics 4 najavljen je kao Googleova nova zadana platforma za analitiku posjetitelja na web stranici. Objavljen je s nepotpunim skupom značajki u usporedbi s Universal Analyticsom, ali ga brzo sustiže zbog stalnih ažuriranja.
Potrebno je postaviti novu analitiku kako bi imali uvid u cjelokupnu 2023. godinu.
Povijest Google Analyticsa

Zašto Google Analytics 4?
Razlike između Universal Analytics i Google Analytics 4
Ključne komponente uključuju:
- Praćenje na temelju događaja: Universal Analytics temelji se na sesiji, dok se Google Analytics 4 temelji na događaju. Drugim riječima, mogućnost praćenja događaja kao što su klikovi na gumbe, reprodukcije videozapisa i još mnogo toga ugrađena je u Google Analytics 4, dok to zahtijeva napredne postavke u Universal Analytics-u. To proizlazi iz premise da prikazi stranica nisu jedina važna metrika.
- Praćenje više uređaja: Universal Analytics je izgrađen oko web prometa na stolnim računalima, dok Google Analytics 4 tvrtkama daje uvid u putovanja korisnika na svim njihovim web stranicama i u aplikacijama.
- Strojno učenje: Google Analytics 4 koristi tehnologiju strojnog učenja za dijeljenje uvida i predviđanja.
- Privatnost: Universal Analytics podaci uvelike se oslanjaju na kolačiće, dok Google Analytics 4 ima druge GDPR metode praćenja.
Koja su poboljšanja privatnosti napravljena?
Google Analytics 4 dolazi sa skupom novih značajki usmjerenih na privatnost u skladu s GDPR okvirom.

Dok je Universal Analytics prikupljao veliki broj podataka različitih vrijednosti kao osnove za prikaz statistike, Google Analytics 4 daje prednost podacima za koje pretpostavlja da su bitni za Vaše poslovanje te istovremeno u drugi plan stavlja podatke koji su manje bitni ili se uopće neće koristiti.
Budući da postoji upravo taj fokus, postavljanje analitike postaje poslovno razmatranje, a ne samo još jedan tehnički IT projekt. Stoga također zahtjeva promjenu razmišljanja u odnosu na ne isključivo komercijalni pristup podacima.
Uz Google Analytics 4, analitika govori o tome kako digitalne aktivnosti podržavaju poslovnu strategiju, a ne daju naglasak o tome koliko je posjetitelja posjetilo web mjesto.
Ali to ne prestaje samo s time da dobijemo priliku izmjeriti tu vezu na još jednoj nadzornoj ploči. Jedna od najuzbudljivijih poslovnih prilika u Google Analytics 4 odnosi se na mogućnost izravnog povezivanja Google Analyticsa s drugim sustavima, tako da automatski komunicira s drugim sustavima kako bi se ažurirali izravno na temelju ponašanja posjetitelja na web-mjestu ili u aplikaciji. To može biti postavljanje u segmente, personalizacija poruka ili ažuriranje CRM sustava prema potrebama i željama.
Početkom 2022. godine Google je objavio kako će od 1. srpnja 2023. Universal Analytics prestati s radom te će za nastavak praćenja analitike biti potrebno postaviti i početi koristiti Google Analytics 4.
U skladu s Vašim poslovanjem, neophodno je poduzeti određene korake kako bi imali uvid u podatke za cjelokupnu 2023. godinu.
Kontaktirajte nas!