Google je postupno počeo ukidati kolačiće trećih strana.

Nova značajka pod nazivom Zaštita od praćenja, koja prema zadanim postavkama ograničava kolačiće trećih strana, počela se uvoditi za 1% korisnika Chromea na globalnoj razini 4. siječnja 2024.

 

Što su uopće kolačići?

 

Kolačići trećih strana do sada su služili kako bi korisnik koji je pretraživao vašu uslugu u Google pretraživaču, vaš oglas mogao vidjeti i na drugim platformama koje je koristio – primjerice Facebooku i Instagramu.

Sjetite se samo kada ste ovog ljeta samo jednom pretraživali klima uređaj, ali su vam se reklame klima uređaja još danima vrtile gdje god ste kliknuli?
E – za to su zaduženi kolačići! Kolačići tako omogućavaju personalizirane oglase na temelju vaših aktivnosti.

 

Ali, zašto se ukidaju?

 

Google je još u lipnju prošle godine najavio da će postupno ukinuti kolačiće trećih strana krajem 2023. godine zbog zabrinutosti o privatnosti korisnika. Napomenuli su kako imaju novu tehnologiju praćenja koja će ih zamijeniti.

Inače, Google nije prva tvrtka koja je postupno ukinula kolačiće trećih strana zbog problema s privatnošću. Apple ih je eliminirao iz Safarija, dok je Mozilla Firefox to isto napravila još 2019. godine.

 

Što to znači za moj biznis?

 

Ako se vaš biznis oslanja na Google oglašavanje, svoje ćete strategije morati unaprijediti zamjenom na Googlovu novu inicijativu Privacy Sandbox koja prati aktivnost skupine web preglednika umjesto pojedinog korisnika.

Privacy Sandbox prošao je kroz različite faze razvoja kako bi omogućio odgovorno ukidanje kolačića trećih strana u Chrome pregledniku.

Iz Googla također predlažu i nadogradnju slične publike na naprednija rješenja, na optimizirano ciljanje, proširivanje publike i pametno licitiranje koja će iskoristiti signale izravno prikupljenih podataka i optimizirati oglase za vaše poslovne ciljeve.
Ukoliko vam je potrebno više informacija ili želite da vam pomognemo u ovoj promjeni – javite nam se na admin@plavipixel.hr.

Tu smo kako bismo optimizirali vaše poslovanje!