Moderna je era obilježena velikom količinom informacija i sadržaja koje percipiramo i konzumiramo na svakodnevnoj bazi. Brz i užurban tempo života glavni su razlog zašto se suvremeni web mijenja iz dana u dan. S obzirom na to da smo mi agencija primarno usmjerena na web, u nastavku teksta pokušat ćemo vas uputiti u to čime se trebate voditi prilikom stvaranja contenta za internet.

PUBLIKA

target audienceDa bi sadržaj imao vrijednost, on mora čitateljima pružati relevantne informacije. Tema i struktura teksta biraju se ovisno o publici. S obzirom da postoji velik broj različitih publika, važno je fokusirati se na one skupine za koje želimo da konzumiraju naš sadržaj. U biznis svijetu ljudi često ne znaju kako odrediti ciljanu skupinu pa smatraju kako su njihova publika ‘svi’. Ako razmišljamo na takav način, trudimo se napraviti sadržaj koji će biti po svačijem ukusu, a to je nemoguća misija. Kako bismo ostvarili bolji učinak i kako bi bi naš sadržaj bio što vrjedniji, trebamo definirati ciljanu skupinu, njihove geografske i demografske karakteristike te kanale koje koriste.

Kada jednom definiramo kome se obraćamo, potrebno je prema tome prilagoditi strukturu, stil i temu sadržaja. No, prvo se morate zapitati čime je okupirana vaša ciljna skupina, što ih zanima, te što će zadržati njihovu pažnju.

Nemojte namijeniti sadržaj ‘svima’. Uvijek kada stvarate sadržaj, prvo definirajte ciljanu skupinu kojoj se obraćate te se vodite time.

VRIJEDNOST SADRŽAJA

U praksi vidimo mnogo primjera ponavljanja i copy-paste sadržaja. Većina autora koja pribjegava ovom rješenju kao glavni razlog navodi nedostatak vremena. Osim što je to izrazito neprofesionalno, ujedno predstavlja i kršenje zakonskih i etičkih normi. Publika koja primijeti da se tako stvara sadržaj, gubi povjerenje te se okreće alternativnim izvorima. Možda se na kratke staze copy-paste rješenje čini prihvatljivim, no dugoročno postižete kontraefekt, odnosno gubite publiku te se udaljavate od svog cilja.

questionmarkDanas postoji mnogo izvora i kanala koji reproduciraju sadržaj te se teško izdvojiti u toj masi. U tome vam uvelike mogu pomoći originalnost i maštovitost te je upravo zato copywriting postao jedno od najtraženijih zanimanja današnjice. Poanta je da content vašoj publici bude privlačan i lako razumljiv. Razmišljajući iz te perspektive, imate mogućnost stvoriti zaista vrijedan sadržaj koji će zadržati vašu publiku i potaknuti ju da se konstantno vraća, što i jest krajnji cilj pisanja tekstova za web.

Lakše ćete zadobiti vjernu publiku ako pokušate stvarati relevantan sadržaj koji je originalan i drugačiji.

STIL SADRŽAJA

Ukoliko ne pišete isključivo autorski tekst, on mora stilski odgovarati profilu publike. Jedna od najvažnijih stvari prilikom stvaranja web sadržaja je da ste svjesni kako većina ljudi danas ima užurban i stresan tempo života. Imajući to u vidu, možete svoj sadržaj prilagoditi određenim potrebama te iskomunicirati željenu poruku na pravi način. Upravo je zato vrlo važno pisati jednostavno, razumljivo i sažeto. Prilikom pisanja razmišljajte o tome da će se vaš content najvjerojatnije čitati prilikom kratke pauze za ručak ili za vrijeme čekanja autobusa. Neka vam to bude glavna smjernica koja će vas ograničiti u broju riječi i pomoći vam da vaš tekst bude što jednostavniji. Jednom kada se opredijelite za stil pisanja, morate u njemu biti konzistentni jer ako niste dosljedni, možete zbuniti i otjerati svoju publiku.

Stil contenta mora biti prilagođen vašoj ciljanoj publici, no generalno je pravilo da mora biti sažet i jednostavan.

SLIKE I GRAFIKE

graphicsNikako nije dobro staviti puno teksta na jedno mjesto jer je to čitateljima najčešće odbojno. Zato je dobro tekst razbiti pomoću slika i grafika. Naravno, one moraju biti povezane sa sadržajem. Poanta je da one daju dinamiku vašem tekstualnom contentu te ga vizualno predočavaju čitateljima pa oni tako bolje pamte ono što su pročitali.

Uvijek je poželjno u tekst ubaciti slike i grafike kako bi se postigla dinamičnost sadržaja.

PRAVOPIS I FORMATIRANJE TEKSTA

Važnost pravopisa i gramatike ne može biti dovoljno naglašena. Osim što pismenošću dobivate na integritetu, besmisleno je ulagati puno vremena u osmišljavanje samog contenta i onda gramatičkim ili pravopisnim pogreškama uništiti sav uložen trud. Tekst je uvijek preporučljivo razdijeliti na više cjelina, ovisno o količini teksta, te tim manjim cjelinama dati podnaslove. Tako će publika lakše konzumirati vaš sadržaj ili pronaći neku podcjelinu koja ih zanima u tom trenutku. Osim toga, preporučljivo je i podebljati (boldati) ključne riječi kako biste naglasili najvažnije dijelove u tekstu.

Gramatička i pravopisna točnost neizostavan su dio stvaranja contenta, te je preporučljivo tekst podijeliti u nekoliko podcjelina.

PISANJE SAMOSTALNO vs. SURADNJA S AGENCIJOM

Što se tiče načina stvaranja contenta, danas neki koriste in-house copywritere dok drugi prepuštaju taj dio posla agenciji kako bi dobili malo profesionalniji produkt. Oba pristupa imaju svoje prednosti i mane. Ako ste se odlučili za opciju stvaranja sadržaja samostalno, a niste specijalizirani u tom području, potrebno je uložiti mnogo vremena u pripremu te kasnije na provjeru. S druge strane, ako ste vi in-house djelatnik organizacije, tko može bolje od vas znati kakav će sadržaj odgovarati vašoj publici. Ukoliko uzimate nekog izvana za stvaranje contenta, morate ga dobro uputiti u način na koji vaša tvrtka diše. No, pritom treba biti oprezan te sačuvati karakter organizacije.

Samostalno stvaranje sadržaja ima određene prednosti u odnosu na to kada za vas content stvara netko drugi.

ZAKLJUČAK

Dakle, glavne smjernice za pisanje tekstova namijenjenih za web stranice su odrediti ciljanu publiku, koristiti jednostavan jezik i stil prilagođen publici, upotrebljavati vrijedan sadržaj s relevantnim informacijama, pisati kratke rečenice, provjeriti ima li pravopisnih i gramatičkih pogrešaka, biti originalan i maštovit. Preporučljivo je tekst podijeliti u manje cjeline, boldati ključne riječi, te koristiti slike i grafiku.

 

Infografika: Plavi Pixel, preuzmite na linku: Stvaranje contenta